lördag 9 april 2011

Vargbröder - vålnadernas berg av Michelle Paver


Nu har ju sista delen av vargbröder kommit i pocket (och så häftig!) och då tänkte jag passa på att recensera boken eftersom jag inte gjort det förut.

SPOILERVARNING!
(Läs inte det här om du inte läst det tidigare böckera)

Alla själslukare är besegrade utom en, den mäktigaste av dom alla är kvar och hennes makt har skapat en iskall vinter i skogarna, samtidigt närmar sig Själarnas Natt, natten då de dödas andar vaknar...
Torak, Renn och Ulv beger sig till Vålnadernas berg, platsen där den sista själslukaren lever, men på den platsen kommer Torak, enligt tecknen dö. 
Sista boken, sista orden, hur kommer det sluta?

Jag bara älskar de här böckerna! 
Hur den börjar, handlingen och slutet.
Hur Michelle Paver bygger upp berättelsen är helt fantastisk
och alla beskrivningarna över boken... det gör att man själv vill leva på Toraks tid.
Men vargarna är absolut pricket över i:et, och det är ju självklart, eftersom den heter vargbröder.
Det här är verkligen en bok för de som inte tycker om vargar, eftersom de säkerkligen skulle ändra sig
på tre röda sekunder.
Läs de här böckerna, dem är en av mina absoluta favoriter.
Böckerna innehåller dessutom allt, fantasy, vargar, magi, natur, kärlek, vänskap... ALLT! 


Tack Månpocket!

Ni måste bara hålla med, pocketomslagen är så fina!






1 kommentar:

  1. Håller med om att pocketomslagen är sjukt mycket finare. Jag tror att man t.o.m kan avskräckas från att läsa böckerna när man ser de inbundna, att man tror att de är på något vis lite "barnsliga".

    SvaraRadera